ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی
ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی

اهمیت نرخ نوسازی تصویر در مانیتور

این روزها مدل های متنوع مانیتور، مانیتور صنعتی، ویدئو وال، ساینیج دیجیتال و ... توسط برندهای مطرح تولید می شوند و در اختیار کاربران قرار می گیرند. آیتم های مختلفی برای خرید یک مانیتور مناسب وجود دارد که از جمله می توانیم به ابعاد مانیتور، رزولوشن یا وضوح تصویر و همچنین نرخ رفرش ریت آن اشاره کنیم. پیش از این مانیتورها تصاویر را با نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایش می دادند اما اکنون مونیتورهای جدید نرخ 120 هرتز و یا حتی 144 هرتزی دارند.

حتما بخوانید: فاکتورهای مهم در خرید مانیتور

اهمیت نرخ نوسازی تصویر یا Refresh Rate در مانیتور

اهمیت نرخ نوسازی تصویر یا Refresh Rate در مانیتور

برای اینکه اهمیت نرخ نوسازی تصویر یا Refresh Rate در مانیتور بیشتر مشخص شود، گروهی از محققین یک مقایسه را فراهم کردند که در آن دو کامپیوتر مشابه به دو مونیتور متفاوت یکی با رفرش ریت 60 هرتز و دیگر ی رفرش ریت 144 هرتز متصل بودند. آنها افراد مختلفی را شامل گیمرهای حرفه ای، نویسنده و چند کاربر عادی را در این تست شرکت دادند تا عکس العمل آن ها را ارزیابی کنند. در این آزمون تمام قطعات سخت افزاری هر دو کامپیوتر به جز مادربرد کاملا یکسان بود. به یکی از سیستم ها مانیتور ایسوس VG248QE با نرخ 144 هرتز متصل شد که اولین نمایشگر 144 هرتزی برای کاربران عادی می باشد. به سیستم بعدی یک مانیتور ایسوس VN247 با نرخ 60 هرتز متصل شد. نتایج این آزمون کمی عجیب به نظر می رسد. با اینکه تصور عموم مردم این است که مونیتور با رفرش ریت 144 هرتز، گزینه بهتری است، اما بیشتر افرادی که در این تست شرکت کردند نظر دیگری داشتند.

حتما بخوانید: مانیتور گیمینگ ایسوس Asus

جالب تر اینکه یک گیمر حرفه ای که یک ویدئوی 120 فریم بر ثانیه ای را با هر دو نمایشگر مشاهده کرد، تفاوتی در دو نمایشگر احساس نکرد و همچنین هنگام جابه جا کردن صفحات ویندوز کیفیت مانیتور با رفرش ریت 60 هرتز را بهتر دانست زیرا به نظر او وضوح متن هنگام جابه جایی متن بالاتر بود. در این تست یک متخصص سخت افزار، نویسنده و منتقد بازی ها و نیز یک سازنده ویدئو نیز شرکت کردند و بعد از طی کردن تمام مراحل، نظر خود را اعلام کردند. پس از بررسی نتایج و از آن جایی که در بسیاری موارد، افراد شرکت کننده مانیتور 60 هرتزی را ترجیح دادند، اعلام کردند که به طور کلی نمی توان گفت که یک مانیتور با رفرش ریت 144 هرتزی برتری مطلقی نسبت به نرخ Refresh Rate پایین دارد برای این کار بررسی های دقیق تری لازم است.

منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر 

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.