ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی
ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی

چجوری پرینتر نصب کنم؟

یکی از دستگاه‌های جانبی که احتمالاً به آن احتیاج خواهید داشت، پرینتر و یا چاپگر نام دارد. می‌توانید پرینتر را مستقیماً از طریق یکی از پورت‌های USB به کامپیوتر متصل نموده و از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پرینتری استفاده کنید که از طریق شبکه در دسترسی قرار دارد. نصب پرینتر در آخرین نسخه‌ی سیستم، کار ساده‌ای است. اکنون فرآیند نصب یک پرینتر را بررسی خواهیم کرد.

ابتد پرینتر را به کامپیوتر متصل نمایید، احتمالاً از یک پورت USB برای این کار استفاده خواهید کرد. چراکه این روش، رایج‌ترین روش اتصال به کامپیوتر است. در بخش‌های گذشته با ظاهر پورت USB آشنا شدید. هنگامی که پرینتر از طریق USB یه کامپیوتر متصل شد،پرینتر را روشن کنید. دیسک‌هایی که در جعبه‌ی پرینتر قرار دارد و حاوی نرم‌افزارهای نصب پرینتر می‌باشند را فراموش کنید. احتمالاً این نرم‌افزارها قدیمی‌ شده‌اند. ویندوز درایور صدها مدل پرینتر را در خود دارد. درایور نرم‌افزاری است که به کمک آن کامپیوتر پرینتر را شناسایی می‌کند.

لحظاتی پس از اولین اتصال پرینتر ، به خصوص که اگر پرینتر  اولین بار به کامپیوتر متصل شده باشد، ویندوز آن را شناسایی کرده و بلافاصله شروع به نصب درایور می‌کند. در این حالت یک آیکون کوچک در پایین سمت راست صفحه دیده خواهد شد. لحظاتی بعد، پیغامی شبیه این را خواهید دید:

در این پیغام نوشته شده است که دستگاه،‌ آماده‌ی استفاده می‌باشد. این آسان‌ترین راه نصب یک پرینتر  است. چرا که ویندوز تمام کارها را انجام می‌دهد.

فرق پرینتر جوهرافشان و لیزری چیه؟

در دنیای چاپ رنگی ، دو شیوه و مدل اصلی برای چاپ وجود دارد که مبنای اصلی چاپ می باشد. پرینترلیزری و پرینترجوهرافشان برای مصارف خانگی ،اداری و سایر امور مربوط به چاپ مناسب می باشدو اما تفاوت میان پرینتر های لیزری و جوهرافشان ، شیوه عملکرد پرینتر های جوهرافشان ، مانند استفاده از مداد روی کاغذ برای چاپ متن یا هر چیز دیگری هستند.در مدل های جوهرافشان ،پرینتر ها با فشار دادن جوهر روی کاغذ برای چسبیدن آن عمل چاپ را انجام میدهد .پرینتر های لیزری که با تونر کار می کنند متفاوت می باشد زیرا عملکردشان با تکیه بر فشار جوهر نیست و با سوزاندن تونر روی کاغذ از طریق تکنولوژی لیزری عمل چاپ را انجام میدهد. شیوه چاپ کردن هر دو نوع تنها تفاوت اساسی میان پرینتر های لیزری و جوهر افشان است. پرینتر های جوهر افشان برای کار های رنگی و سبک مناسب ترین گزینه و کم هزینه ترین نوع می باشد هر چند پرینتر ها ی لیزری قطعا خیلی با کیفیت تر و کار آمدتر هستند اما قیمت های خرید آنها در مقایسه با مدل ها ی جوهر افشان بالاتر است .


چه پرینتری برای استفاده خانگی مناسب است؟

برای اینکه بدانید چه پرینتری برای استفاده خانگی مناسب است ابتدا باید مشخص کنید که  از پرینتر در خانه چه استفاده‌هایی دارید. صد در صد  کارایی یک پرینتر خانگی در مقایسه با یک پرینترهای اداری کمتراست پس مسلما هم هزینه کمتری بابت خرید آن باید پرداخت کرد.هنگام انتخاب نوع پرینتر حتما موارد زیررا در نظر بگیرید:
 
نوع پرینتر: اول از همه  باید بدانید برای انجام چه کارهایی به پرینتر نیازدارید چراکه  بازار از نوع های مختلف پرینترهای لیزری و جوهرافشان پراست که هرکدام هم  کاربردهای مختلفی دارند. اغلب
پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس و متن های  تصویری مناسب هستند و پرینترهای لیزری به دلیل چاپ صفحات زیاد در مدت کوتاه ،بیشتر در ادارات و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال اگر شما قصدتان از داشتن پرینتر در خانه فقط  پرینت گرفتن است ما به شما پرینتر لیزری تک ‌رنگ یا سیاه سفید را پیشنهاد میکنیم. اما اگر برای چاپ عکس و تصاویر به پرینتر نیاز دارید پیشنهاد ما به شمایک پرینتر جوهرافشان است البته پرینترهای دیگری هم موجود می باشد که مخصوص چاپ عکس هستند اما این پرینترها مناسب برای آتلیه ها و افرادی می باشد که  قصد دارند عکس‌هایشان را خودشان چاپ کنند .
 

هزینه مواد مصرفی: مواد مصرفی که شامل کارتریج و تونر می باشد اهمیت بسیاری دارد. معمولا هزینه این موادمصرفی ها  در رابطه با پرینترهای اداری و بزرگ  که در مقیاس های  بالا کار می کنند خیلی  به چشم نمی‌آید  اما برای پرینترهای مهم است. اکثر فروشندگان اطلاعات کافی دراین باره  به خریداران ارائه  نمی‌دهند اما باید بدانیدکه گاهی این هزینه‌ها به اندازه قیمت یک پرینتر تمام می شود.

سرعت و کیفیت چاپ: رزولوشن که همان سرعت و کیفیت چاپ است از ویژگی‌های مهم و فنی هر پرینتری به شمار می رود. در اصل انتظار همه ما از یک پرینتر این است که درمدت زمانی مشخص تعداد معینی کاغذ را با کیفیتی مناسب چاپ کند. معمولا پرینتری با کیفیت چاپ600 در600dpi  و سرعت چاپ 20 برگ در دقیقه برای استفاده خانگی مناسب است.

 توانایی اتصال به شبکه: برای اینکه با بیش از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ بتوانید به  پرینتر وصل شوید باید به این  ویژگی اهمیت دهید. امروزه اکثرپرینترها پورتی به نام Ethernet یا شبکه دارند که به وسیله آن می توان همزمان به چند کامپیوتر وصل شد. البته لازم به ذکر است که از پرینترهای بدون پورت شبکه هم می‌توان استفاده نمود اما برای این کارابتدا باید پرینتر را به یکی از کامپیوترها وصل کرده و سپس آن را Share کنید که  در این حالت کامپیوتر مرکزی برای استفاده از پرینتر حتما روشن باشدچون در صورت خاموش بودن کامپیوترهای دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند. بعضی  از این پرینترهای  پیشرفته‌تر مجهز به شبکه Wi-Fi هستند که این قابلیت باعث می شود پرینتر را در هر مکانی از خانه قرار داده و به شبکه بی سیم متصل کنید.
 

پرینترهای چندکاره: این نوع پرینترها هم زمان کار چاپ، اسکن، فکس و کپی را انجام می‌دهند. این پرینترها هم در صورتی که تمام قابلیت های آن مورد استفاده قرارگیرد گزینه خوبی می باشدوبر خلاف آنچه که تصورمی‌شود قیمت مناسبی دارند و به دلیل اینکه ازیک وسیله به جای چند وسیله می توان استفاده کرد برای کاربرهای خانگی توصیه می شود.

سوالات فنی متداول درباره مشکلات پرینتر

 پس ازروشن کردن دستگاه بلافاصله صدای بوق به صورت ممتد می آید؟
از کابل 2 شیلد یا ذغال کربن استفاده کنید.

 

آیا راه حلی برای رفع هد گرفتگی وجود دارد؟

اگر این هد گرفتگی تازه اتفاق افتاده با سوپر سونیک ۶۰ درصد قابل رفع شدن است اما اگر خیلی از این هد گرفتگی گذشته باشد امکان پذیر نیست.در ضمن باید چک کرد که نازل گرفتگی است یا نازل سوختگی چون دو مقوله کاملا جداست. در نازل سوختگی عمر کریستال نازل به پایان رسیده است.

 

هنگ کردن دستگاه در حین چاپ به چه علت است؟

این مشکل معمولا در ماشین هایی که از کابل USB استفاده میکند شایع است و چند دلیل عمده دارد
۱-از
کابل دو شیلد با ذغال کربن اسفاده کنید
۲-به درگاه USB در جلوی کیس وسیله ای مانند فلش در حین چاپ متصل نباشد
۳-چاه ارت را کنترل کنید و در صورت امکان آب بریزید.
۴-پاور دستگاه مشکل دارد

 

آیا می شود جوهر هد دیگری را برای هد دیگری استفاده کرد؟
این امر از سوی فروشندگان اتفاق می افتد.شاید هم در ابتدا مشکلی پیش نیایداما به مرور این عمل باعث رسوب جوهر شده و عمر مفید دستگاه را به نصف کاهش می دهد.

 

دستگاه روشن می شود ولی کاتریج حرکت نمی کند؟

Switchاضطراری در حالت فعال است یا سیم آن قطع شده و باید چک شود.

 

در حین چاپ جوهر بصورت قطره قطره روی بنر می ریزد؟

جوهر شما تمام شده و پمپ در حال کشیدن هوا میباشد یا پمپ جوهر خراب شده و دائماً در حال کار است.

 

با ارسال دستور چاپ یکسری خطوط عمودی چاپ می شود و تا انتها دستگاه حرکت می کندو هنگ می کند؟

سنسور encoder شما سوخته یا کابل اتصال آن قطع شده ابتدا کابل اتصال چک شود و بعد سنسور تعویض گردد.

 

تفاوت شارژ در مرکز شما با شارژ توسط سایر هم صنفان چیست؟
تفاوت اصلی در جنس مواد مصرفی است که برای شارژ استفاده می شود.جنس آنها مرغوب و درجه یک است .ضمنا در طول  دوره ی شارژ،یک کارتریج جایگزین (حتی اگر مدت زمان شارژ یک روز طول بکشد.)برای استفاده به شما داده می شود.

 

نحوه تعویض کاتریج جوهرچگونه می باشد؟

ابتدا کارتیج جدید را باید از بسته بند آن خارج نموده و سپس لیبل زرد رنگ برروی کاتریج کنده شود( به هیچ عنوان لیبل آبی رنگ آن کنده نشود.)

برروی بعضی از کارتریج ها یک قطعه پلاستیکی آبی رنگ وجود دارد که بین بدنه کاتریج و اهرم قفل کننده آن نصب شده است که باید برداشته شود(این مطلب برروی بروشوری که همراه کاتریج می باشدمشخص شده است)برای این که هد در محل تعویض کاتریج قرار گیرد باید کلید جوهر برروی پرینتر را چند ثانیه نگه داشته تا هد در محل تعویض کاتریچ قرار گیرد و سپس در کاتریج خالی بیرون آورده و کارتریج جدید را نصب نموده و بافشارآوردن مجدد همان کلید هد عمل شارژ کاتریج جدید را شروع می کند.پس از چند ثانیه پرینتر آماده به کار میشود. بعد از عمل تعویض ،برای اطمینان از خوب بودن کیفیت چاپ بهتر می باشد که عمل نازل چک انجام گردد تا در صورت خراب بودن آن عمل head clean انجام شود.

 

فرق بین پرینتر های لیزری و جوهرافشان در چیست؟

پرینتر جوهرافشان با جوهر یا کاتریج و پرینتر لیزری با تونر کار میکند.ضمنا پرینترجوهر افشان برای مصارف سبک اما لیزری برای مصارف سنگین و حجیم استفاده می شود.


بعد از کپی گرفتن کاغذ دارای زمینه ای تیره می شود؟

    فاسد شدن تونر مصرفی
    بالا بودن سطح تونر تنظیم شده جهت انتقال روی مگنت رولر تانک تونر
    کم شدن فاصله درام با تانک تونر
    کثیف شدن مسیر انتقال نور و تصویر

 

از دلایل گیر کردن کاغذ چیست؟

    خرابی یا کثیفی کلاچ های الکترومغناطیسی
    گرد و غبار کثیفی مسیر حرکت کاغذ
    کثیفی یا خرابی سنسورهای کنترل کننده حرکت کاغذ
    به وجود آمدن موانع خارجی در مسیر حرکت کاغذ

 

کامپیوتر،چاپگر و اسکنر را به درستی نمی شناسد؟                  

در صورتیکه سرویس پک نصب نشده باشدو از نسخه ی بتا باشد که باید از سرویس پک کامل استفاده نمود.

سوالات فنی متداول درباره مشکلات فکس

صفحه نمایش روشن نمی شود و دکمه ها کار نمی کنند ،درکل دستگاه کار نمی کند ؟

سیم برق را بیرون بکشید و دوباره آن را وصل کنید.

بررسی کنید پریزی که فکس را به آن وصل میکنید ،دارای برق باشد.

از روشن بودن دستگاه و فشرده بودن سوییچ روی صفحه کنترل اطمینان شوید.

 

بوق آزاد تلفن شنیده نمی شود؟

بازبینی کنید که خط تلفن درست وصل شده باشد.

با اتصال یک تلفن دیگر به سوکت دیواری تلفن، مطمئن شوید که آن سوکت بدرستی کار می کند.

 

شماره های ذخیره شده در حافظه بدرستی شماره گیری نمی شوند؟

بررسی کنید که شماره ها بدرستی در حافظه ذخیره شده باشند. برای بررسی این مورد، یکی از فهرستهای دفترچه نشانی را چاپ کنید.

 

سند وارد دستگاه نمی شود؟

مطمئن شوید که اسناد چروک ندارند و آنها را به درستی در دستگاه قرار می دهید. بررسی کنید که اندازه سند مناسب باشد و بیش از اندازه ضخیم یا نازک نباشند.

مطمئن شوید که تغذیه کننده سند محکم بسته شده است.

پد لاستیکی تغذیه کننده سند ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. با نماینده خدمات تماس بگیرید.

 

فکس ها به طور خودکار دریافت نمی شوند.

حالت دریافت باید روی فکس تنظیم شود.

مطمئن شوید که کاغذ در سینی وجود دارد.

بررسی کنید که آیا صفحه نمایش پیام خطایی را نشان می دهد یا خیر. در صورتی که پیام خطا نشان دهد، مشکل را رفع کنید.

 

دستگاه ارسال نمی کند.

 مطمئن شوید سند در تغذیه کننده یا شیشه اسکنر قرار دارد.

دستگاه فکس گیرنده را بررسی کنید و مطمئن شوید که امکان دریافت فکس را داشته باشد.

 

فکس های دریافتی فضاهای خالی دارند یا کیفیت آنها پائین است.

ممکن است دستگاهی که برای شما فکس ارسال می کند دارای مشکل باشد.

وجود پارازیت در خط تلفن می تواند موجب بروز مشکل در خطوط شود.

با گرفتن کپی دستگاه خود را امتحان کنید.

 کارتریج تونر تقریباً به طول عمر تخمین زده شده خود رسیده است. کارتریج تونر را تعویض نمایید.

 

بعضی از کلمات موجود در فکس های دریافتی کشیده شده اند.

کاغذ در دستگاه ارسال کننده فکس بطور موقت گیر کرده است.

 

روی اسنادی که ارسال می کنید خطوطی وجود دارد.

واحد اسکن را از نظر وجود علائم بازبینی کرده و آن را تمیز کنید.

 

دستگاه شماره گیری می کند اما ارتباط آن با دستگاه فکس طرف مقابل برقرار نمی شود.

ممکن است دستگاه فکس طرف مقابل خاموش باشد، کاغذ نداشته باشد یا قادر به پاسخگویی به تماس های ورودی نباشد. با کاربر دستگاه دیگر صحبت کرده و از وی بخواهید تا مشکل مربوط به آن طرف را حل کند.

 

فکس ها در حافظه ذخیره نمی شوند.

ممکن است حافظه کافی برای ذخیره فکس وجود نداشته باشد. اگر وضعیت دستگاه بر روی صفحه نمایش نشان داده شود، اسنادی را که دیگر به آنها احتیاج ندارید از حافظه پاک کرده و مجدداً فکس را ذخیره کنید. برای انجام سرویس تماس بگیرید.

 

بخش های سفید در پایین هر صفحه یا سایر صفحات و نوار کوچکی از متن در بالای آنها مشاهده می شود.

ممکن است در بخش تنظیمات گزینه های کاربر، تنظیمات کاغذ را اشتباه انتخاب کرده باشید. نوع و اندازه کاغذ را مجدداً بررسی کنید.