ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی
ایده برتر پارسیان

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان hdni fvjv \hvsdhk (قیمت پرینتر،اسکنر،فکس،کپی/فتوکپی،لپ تاپ،تبلت و قطعات کامپیوتر،دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی

چاپ سه بعدی اسکلت دایناسورها

همان طور که قبل تر هم بیان کردیم تکنولوژی چاپ سه بعدی، تکنولوژی جدیدی است که به جای چاپ فایل ها بر روی کاغذ مدل سه بعدی می سازد و در اختیار کاربر قرار می دهد. این روزها کاربرد این تکنولوژی و پرینتر سه بعدی از ساخت مدل های سه بعدی ساده فراتر رفته و در زمینه درمان بیماران و جراحی های مختلف نیز بسیار مفید واقع شده است. برای بررسی یکی از جدیدترین کاربردهای پرینتر سه بعدی مطلب زیر را دنبال کنید.

امکان چاپ سه بعدی اسکلت دایناسورها

امکان چاپ سه بعدی اسکلت دایناسورها

با اینکه میلیونها سال از انقراض و نابودی دایناسورها می گذرد اما هنوز هم احتمال پیدا کردن بقایایی از اجساد آن ها وجود دارد. به همین علت محققان تلاش برای پیدا کردن فسیل دایناسورها را متوقف نکرده اند. اما به تازگی محققان دریافته اند که امکان چاپ سه بعدی اسکلت دایناسورها وجود دارد. آنها از فناوری چاپ سه بعدی برای بازسازی اسکلت یک دایناسور استفاده کرده اند. برای نمونه یک دانشجوی دکترای دیرینه شناسی با استفاده از این نوع پرینتر، اسکلت بدن و جمجمه یک دایناسور را بازسازی کرده تا بتواند مطالعات دقیق تری روی ساختار بدن آن داشته باشد. این محقق جوان، نقشه چاپ سه بعدی اسکلت دایناسور را روی اینترنت قرار داده است تا همه کاربرانی که چاپگر سه بعدی دارند بتوانند خودشان چاپ سه بعدی اسکلت و مشاهده نمونه واقعی آن را تجربه کنند.

حتما بخوانید: درمان کم شنوایی با پرینتر سه بعدی

این شخص در حقیقت نقشه سه بعدی اسکلت را از طریق سی تی اسکن اسکلت دایناسور طراحی کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که مدل سه بعدی که از طریق این فایل ساخته می شود کاملا قابلیت مطالعه و تحقیق را برای افراد فراهم می کند به نحوی که آن ها می توانند بدون آسیب رساندن به یک فسیل ارزشمند چند میلیون ساله، مدل سه بعدی ساخته شده را بشکافند و محتوای داخل استخوان ها یا جمجه را بررسی کنند. با پیشرفت فناوری چاپ سه بعدی و گسترش استفاده از پرینتر سه بعدی، این راهبرد نیز می تواند شیوه های نوینی را برای مطالعه عمیق تر و بنیادی اسکلت دایناسورها معرفی کند به این ترتیب علاقه و تمایل عموم مردم نیز به مطالعه در این حوزه افزایش پیدا خواهد کرد.  

حتما بخوانید: شبیه سازی بافت مغز و ریه با تکنولوژی چاپ سه بعدی

منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر 

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.